Religia islamu ma w centrum swojego kultu bóstwo zwane „Allahem.”
Muzułmanie twierdzą, że w przed-islamskich czasach Allah był biblijnym
Bogiem patriarchów, proroków i apostołów.[1] Pojawia się zatem kwestia ciągłości.
Roszczenia muzułmanów co do ciągłości stanowią podstawę ich wysiłków
zmierzających do nawracania Żydów i chrześcijan. Jeżeli bowiem „Allah”
jest częścią strumienia Bożego objawienia w Piśmie św. wówczas jest on
kolejnym stopniem biblijnej religii. Stąd powinniśmy wszyscy stać się
muzułmanami. Jeśli jednak z drugiej strony okazuje się, że Allah był
przed-islamskim pogańskim bóstwem, wówczas roszczenie to nie ma racji
bytu.
Religijne roszczenia często upadają w świetle konkretnych dowodów
naukowych, jakie na przykład niesie z sobą archeologia. Tak więc zamiast
prowadzić niekończące się spekulacje dotyczące przeszłości, przyjrzyjmy
się na moment temu, co nauka przedstawia jako materiał dowodowy. Jak
przekonamy się, materiał dowodowy wykaże, że bóg Allah był po prostu
pogańskim bóstwem. W rzeczywistości był on bogiem księżycem jego żoną
bogini słońce, a gwiazdy były jego córkami.
Archeolodzy odkryli świątynie boga księżyca rozrzucone po Bliskim
Wschodzie. Zarówno na górzystych terenach Turcji jak i na brzegach Nilu
najbardziej rozpowszechnioną religią świata antycznego był kult
księżyca. Sumerowie jako pierwsza piśmienna cywilizacja pozostawiła po
sobie tysiące glinianych tabliczek opisujących ich wierzenia religijne.
Jak wykazali Sjoberg i Hall, starożytni Sumerowie oddawali cześć
księżycowemu bogu o różnych imionach. Najpopularniejszymi imionami były:
Nanna, Suen oraz Asimbabbar.[2] Jego symbolem był
półksiężyc. Biorąc pod uwagę liczbę eksponatów zachowanych szczątków
tego księżycowego boga oczywistym jest, że była to dominująca religia
Sumerów.
Kult księżyca był najbardziej rozpowszechnioną religią starożytnej
Mezopotamii. Asyryjczycy, Babilończycy i Hakidianie zapożyczyli imię Suen i przekształcili ja na Sin będący imieniem ich głównego bóstwa.[3] Jak twierdzi profesor Potts „Sin jest imieniem właściwie pochodzenia sumeryjskiego pożyczonym przez Semitów.”[4]
W starożytnej Syrii i Kanie, księżycowy bóg Sin przedstawiony był
zwykle jako półksiężyc. Czasami księżyc w pełni bywał umieszczany nad
półksiężycem podkreślając tym wszystkie fazy księżyca. Bogini słońce
była małżonką Sina a gwiazdy były ich córkami. Istar była córką boga
Sin.[5]
Ofiary składane księżycowemu bogu opisane są w tekstach Ras Shamra. W
tekstach ugaryckich bóg księżyc nazwany jest czasami Kusz. W Persji jak
i Egipcie bóg księżyc przedstawiany był na dekoracjach ściennych oraz
głowach pomników. Był on sędzią ludzi i bogów.
Jeśli chodzi o ścisłość, świat antyczny pełen jest symboli
półksiężyca. Znajdują się one na odciskach pieczęci, stelach, wyrobach
garncarskich, amuletach, tabliczkach glinianych, ciężarkach i
odważnikach, nausznicach, naszyjnikach, ściennych dekoracjach, itp. W
Tell-el-Obeid znaleziono miedzianego cielca z półksiężycem na czole.
Bożek z ciałem byka i głową człowieka ma na czole ułożony z muszelek
symbol półksiężyca. W Ur stela Ur-Nammu przedstawia symbol półksiężyca
na samej górze rejestru bóstw, jako że księżyc był ich głową. Nawet
chleb był pieczony w formie półksiężyca jako akt czci księżycowego boga.[6]
Ur Chaldejskie było tak oddane księżycowemu bogu, że nazywano je
czasami Nannar na tabliczkach pochodzących z okresu jego świetności.
Świątynia boga księżyca została odkryta w Ur przez Sir Leonarda
Woolley’a. Wydobył on na światło dzienne wiele artykułów związanych z
kultem księżyca, które obecnie znajdują się w Brytyjskim Muzeum. Haran
był kolejnym miastem znanym z oddania kultowi księżyca.
W roku 1950 w Hazor w Palestynie (Północny Izrael) odnaleziono wielką
świątynię księżycowego boga. Znaleziono dwa bożki przedstawiające boga
księżyca. Każdy z nich przedstawiał siedzącego człowieka z półksiężycem
wyrzeźbionym na piersi. Z napisów jakie towarzyszyły bożkom wynika, że
były one bóstwami księżycowymi. Kilka mniejszych statuetek odnaleziono w
pobliżu, które zidentyfikowano na podstawie inskrypcji jako córki boga
księżyca.[7]
A jak się ma sprawa z Arabią? Jak zauważa profesor Coon, „Muzułmanie
notorycznie gardzą zachowaniem tradycji wczesnego okresu pogańskiego i
skłonni są przekręcać wymowę przed-islamskiej historii jaką pozwalają
zachować nadając jej anachroniczne brzmienie.”[8]
W dziewiętnastym wieku Arnaud, Halevy i Glaser udali się do
południowej Arabii w wykopali tysiące sabeańskich, mineańskich i
katabańskich inskrypcji, które następnie zostały przetłumaczone. W
latach czterdziestych dwudziestego wieku archeologowie G. Caton Thompson
i Carelton S. Coon dokonali niezwykłych odkryć w Arabii. W latach
pięćdziesiątych Wendell Phillips, F.W. Albright, Richard Bower i inni
kontynuowali wykopaliska w Qataban, Timna i Marib (starożytna stolica
Szeby).
Zebrano również tysiące napisów ze skał i ścian znajdujących się w
północnej Arabii. Odkryto także tysiące płaskorzeźb i wotywnych mis
używanych w kulcie „córek Allaha.” trzy córki Al-Lat, Al-Uzza i Manat
czasami są przedstawione wszystkie razem z Allahem, bogiem księżycem
przedstawionym jako półksiężyc nad nimi.[9]
Dowody archeologiczne wykazują, że dominującą religią Arabii był kult
księżycowego boga. Stary Testament nieustannie ganił oddawanie czci
bogu księżycowemu (vide Pwt. 4,19; Pwt. 17,3; 2Krl. 21:3 i 2 Krl. 21:5; 2
Krl. 23:5; Jer. 8:12; Jer. 19:13; Sof. 1:5). Kiedy izraelici popadali w
praktyki bałwochwalcze, był to najczęściej kult księżyca. W czasach
starotestamentowych Nabonidus (555-539 prz. Chr.), ostatni król
babiloński zbudował Tayma w Arabii jako centrum kultu boga księżyca.
Stwierdza Segall „Gwiezdna religia południowej Arabii zawsze była
zdominowana Księżycem-bogiem w różnych odmianach.”[10] Wielu
uczonych zauważa, że imię księżycowego boga „Sin” obecne jest w
arabskich nazwach takich jak góra Synaj, pustynia Synaj itd.
Kiedy gdzie indziej popularność boga księżyca zmalała, Arabowie
pozostali wierni swemu przekonaniu, że księżyc-bóg jest największym ze
wszystkich bogów. Mimo że oddawali cześć 360 bożkom w Kabbie,
księżyc-bóg nadal pozostawał ich najważniejszym bóstwem. Ostatecznie
Mekka została zbudowana jako sanktuarium dla boga-księżyca. To ona
właśnie sprawiła, że Mekka była najświętszym miejscem pogańskiej Arabii.
W 1944 roku G. Caton Thompson w swojej książce Groby i Księżycowe świątynie Hureidhy przedstawiła
swoje odkrycie świątyni boga-księżyca w południowej Arabii. Znaleziono
symbole półksiężyca i nie mniej jak 21 inskrypcji z imieniem Sin w
ruinach świątyni.[11] Znaleziono również posąg, który być
może jest właśnie owym księżycowym bożkiem. Inni znani archeologowie
później potwierdzili to.[12]
Materiał zebrany na miejscu wykopaliska potwierdza, że świątynia była
czynna w czasach chrześcijańskich. Dowody pochodzące zarówno z
północnej i południowej Arabii pokazują, że kult księżyca-boga był nie
tylko aktywny w czasie Mahometa, ale że był to główny kult religijny.
Według rozlicznych inskrypcji imię boga-księżyca było Sin, jednak jego tytuł al-ilah oznaczający
bóstwo sugerował, że był on głównym bóstwem wśród wielu bogów. Jak
zauważył Coon „Bóg Il albo Ilah początkowo był fazą Księżyca-boga.”[13]
Księżycowy bóg zwany al-ilah, bóg, został skrócony do formy Allah już
w przed-islamskich czasach. Pogańscy Arabowie dawali imię Allah swoim
dzieciom. Tak było na przykład z ojcem Mohameta i jego wujem. Fakt ten
dowodzi, że Allah był tytułem boga-księżyca już w czasach Mahometa.
Profesor Coon kontynuuje: „Podobnie, pod wpływem Mahometa, mało znany
Ilah staje się Al-Ilahem, Bogiem czy jak kto woli Allahem, Najwyższym
Bytem.”[14]
Fakt ten jest odpowiedzią na następujące pytania: „Dlaczego Allah nie
jest zdefiniowany w Koranie?” oraz „Dlaczego Mohamet zakładał, że
pogańscy Arabowie wiedzieli już kim był Allah?”
Mohamet został wychowany w religii księżycowego boga Allaha. Jednak
posuną się on o krok dalej niż jego pogańscy współplemieńcy arabscy.
Podczas gdy wszyscy oni wiedzieli że Allah (bóg-księżyc) jest największy ze wszystkich bóstw w ich panteonie, Mohamet zdecydował, że Allach był nie tylko największym, ale jedynym bogiem.
Właściwie powiedział on: „Słuchajcie, wierzycie przecież, że Allach
(bóg-księżyc) jest największym ze wszystkich bogów. To czego chcę, to
to, żebyście przyjęli, że jest on jedynym bogiem. Nie odbieram wam
Allaha, którego znacie i czcicie. Odbieram jedynie jego żonę i córki
oraz wszystkich innych bogów.”
Politeistyczny kontekst kultu Allaha widoczny jest również z pierwszego zdania muzułmańskiego credo: „Allah jest największy.” Arabskie słowo dobitnie podkreśla kontrast między większym a mniejszym.
Prawdą jest również, że pogańscy Arabowie nigdy nie zarzucali Mahometowi, że ogłasza on im innego Allaha od tego, którego już znali i czcili. Stąd „Allah” był bogiem-księżycem jak wykazują archeologiczne dowody.
Tak więc Mohamet usiłował osiągnąć swój cel na dwa sposoby. Poganom
mówił, że wierzy w księżycowego boga Allaha. Żydom i chrześcijanom
mówił, że Allah jest także ich Bogiem.
Jednak Żydzi i chrześcijanie wiedzą lepiej i odrzucili jego Allaha jako fałszywego boga.
Al-Kindi, jeden z wczesnych chrześcijańskich apologetów przeciw
islamowi, wykazał, że islam i jego bóg Allah nie pochodzą z Biblii lecz
od pogańskich Sabean. Nie czcili oni Boga Biblii ale księżycowego boga i
jego córki al-Uzza, al-Lat i Manat.[15]
Dr Newman podsumowuje swoje studium wczesnych debat
chrześcijańsko-muzułmańskich następującym stwierdzeniem: „Islam okazał
się być odrębną i antagonistyczną religią, która powstała z
bałwochwalstwa.”[16] Islamista Cesar Farah konkluduje: „Nie
ma więc powodu, aby przyjąć, że idea Allaha przekazana została
muzułmanom od chrześcijan i Żydów.”[17]
Arabowie oddawali cześć księżycowemu bogu jako najwyższemu bóstwu.
Jednak to nie był biblijny monoteizm. Podczas gdy bóg-księżyc był
największym spośród innych bogów i bogiń, jednak nadal był to
politeistyczny panteon bóstw. Teraz, kiedy odkryto wykopaliska
księżycowych bożków nie sposób dłużej unikać faktu, że Allah był
pogańskim bogiem w przed- islamskiej epoce.
Czy nie zastanawia więc, że symbolem islamu jest półksiężyc? Że
znajduje się on na szczytach minaretów i meczetów? Że jest on na flagach
państw islamskich? Że muzułmanie poszczą przez cały miesiąc, który
rozpoczyna i kończy się pojawieniem się na niebie półksiężyca?
Wniosek
Pogańscy Arabowie czcili księżycowego boga Allaha modląc się w stronę
Mekki kilka razy dziennie, odbywając pielgrzymkę do Mekki, okrążając
biegiem świątynię boga księżyca zwaną Kabba, całując czarny kamień,
zabijając zwierzę na ofiarę dla księżycowego boga, rzucając kamieniem w
diabła, poszcząc przez cały miesiąc rozpoczynający i kończący się
pojawieniem się sierpu księżyca, dając jałmużnę biednym, itd.
Twierdzenie muzułmanów, że Allah jest bogiem Biblii, i że islam
powstał z religii proroków i apostołów rozpada się w świetle
konkretnych, niekwestionowanych dowodów archeologicznych. Islam nie jest
niczym innym, jak tylko ożywieniem starożytnego kultu boga księżyca.
Zapożyczył on symbolikę, obrzędy , ceremonie, a nawet imię swego boga od
pogańskiej religii księżyca. Jako taki jest więc czystym
bałwochwalstwem i musi pozostać odrzucony przez wszystkich, którzy
trzymają się Tory i Ewangelii.
Przypisy
[1] Ahmed Deedat, What Is His Name? (Durban, SA.:
IPCI, 1990). Deedat argumentuje, że „Allah” jest biblijnym imieniem Boga
na podstawie słowa „Alleluja”, które jak twierdzi dało początek
„Allah-lujah” (p. 37). Dowodzi on przez to swojej nieznajomości języka
hebrajskiego. Boże imię „jah” poprzedza czasownik „chwalić.” Jego inne
„biblijne” argumenty są równe absurdalne. Utrzymuje on również, że słowo
„Allah” nigdy nie ulegało sfałszowaniu pogaństwem. „Allah jest
unikalnym imieniem jedynego Boga … nie można utworzyć żeńskiej formy
Allaha” (p. 32). Nie wspomina on nic swoim czytelnikom, że jedna z córek
Allaha miała na imię „Al-Lat,” co jest żeńską formą słowa „Allah.”
[2] Mark Hall, A Study of the Sumerian Moon-god, Nanna /Suen, Ph.D.,, 1985, University of PA.
[3] Austin Potts, The Hymns and Prayers to the Moon-god, Sin, Ph.D., 1971, Dropsie College, p. 2.
[4] Ibid., p. 4.
[5] Ibid., p. 7.
[6] Ibid., pp. 14-21.
[7] Yigal, Yadin, Hazor (New York: Random House, 1975; London: Oxford, 1972; Jerusalem: Magnes, 1958).
[8] Carleton S. Coon, Southern Arabia (Washington, D.C.: Smithsonian, 1944), p. 398.
[9] Północno Arabskie wykopaliska archeologiczne dyskutowane w: Isaac Rabinowitz, „Aramaic Inscriptions of the Fifth Century” (JNES, XV [19561, 1-9); "Another Aramaic Record of the North Arabian goddess Han'Llat" (JNES, XVIII 119591,154-55).
Edward Linski, "The goddess Atirat in Ancient Arabia, in Babylon and in Ugarit: Her Relation to the Moon-god and the Sungoddess" (Orientalia Lovaniensia Periodica, 3; 101-09).
H.J. Drijvers, "Iconography and Character of the Arab goddess Allat," znajduje się w: Etudes Preliminaries Aux Religions Orientales Dans L'Empire Roman (ed. by Maarten J. Verseren [Leiden: Brill, 1978], pp. 331-51).
[10] Berta Segall, „The Iconography of Cosmic Kingship” (The Art Bulletin, vol. xxxviii, 1956), p. 77.
[11] G. Caton Thompson, The Tombs and Moon Temple of Hureidha (Oxford: Oxford University Press, 1944).
[12] Patrz: Richard Le Baron Bower, Jr., i Frank P. Albright, Archeological Discoveries in South Arabia (Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1958), p. 78ff.; Ray Cleveland, An Ancient Southern Arabian Necropolis (Baltimore: John Hopkins University Press, 1965); Nelson Gleuck, Deities and Dolphins (New York: Farrar, Strauss and Giroux, 1965).
[13] Coon, Southern Arabia, p. 399.
[14] Ibid.
[15] Three Early Christian-Muslim Debates (ed. by N.A. Newman [Hatfield, PA.- I.B.R.I., 19941, pp. 357, 413, 426).
[16] Ibid., p. 719.
[17] Caesar Farah, Islam: Beliefs and Observations (New York: Barrons, 1987), p. 28.
Tekst ten jest fragmentem książki: Robert Morey „ISLAMSKA INWAZJA. Konfrontacja najbardziej rozprzestrzeniającej się religii świata„.
źródło: http://messiahiscoming.pl/allah-bog-ksiezyca/
mnie osobiście nurtuje to;
OdpowiedzUsuń(1) Na początku Bóg uczynił niebo i ziemię.
(2) Ale ziemia była niewidoczna i nie zabudowana i ciemność była nad otchłanią, a Duch Boży poruszał się nad wodą.
(3) I rzekł Bóg: Niech stanie się światło. i powstało światło.
(4) I widział Bóg światło, że było dobre i oddzielił Bóg światło od ciemności.
(5) I nazwał Bóg światło dniem, a ciemność nazwał nocą. I przyszedł wieczór i poranek pierwszy dzień.
(6) Potem Bóg rzekł: Niech powstanie firmament w środku wody i niech środek odzieli wody, i tak się stało.
(7) I uczynił więc Bóg firmament, i podzielił Bóg pomiędzy wodą pod firmamentem, a wodą, która była nad firmamentem.
(8) I nazwał Bóg firmament niebem, i widział Bóg, że to było dobre, i tak nastał wieczór, i nastał poranek - dzień drugi.
wszystko co Bóg stworzył było dobre, ale ciemność była od początku i Bóg oddzielił ją stwarzając światłość i nie nazwał ciemności dobrem (jak wszystko inne) czym jest owa ciemność? Jakie ma ono znaczenie symboliczne (pomijając odniesienie się do hord demonów i szatana ) która była od początku .
jak wiadomo większość akcji w horrorach dzieje się w nocy. Najwięcej przestępstw jest także w nocy. Księżyc jest patronem złodziei. Kiedyś, nie wiem jak teraz, złodzieje mieli wytatuowany właśnie księżyc.
UsuńJest jeszcze jedna kwestia. Dopiero od któregoś wieku po n.Ch. dzień zaczynał się od północy. W starożytności dzień rozpoczynał się rano.
"Masz prognozę nad domem czarne niebo bez gwiazd. Ponoć w taką noc rośnie przemoc wśród nas." - Ostr
Usuńcoś w tym musi być - w tej sile ciemności, ona daje nam taką anonimowość wręcz jak internet, można by nawet rzec, że działa na podświadomość (w nocy właśnie dochodzi do większości przestępstw )
A biblia nie na darmo porównuje wszystko co dobre do jasności
gdzieś w księdze Syracha jest napisane
(Z pamięci cytuje)
Głupi ten co myśli że schowa się w ciemności między murami popełnia nieprawość bowiem oczy Boga jaśniejsze niż tysiąc słońc.
obj. 1;16
(16) W prawej dłoni swojej trzymał siedem gwiazd, a z ust jego wychodził obosieczny ostry miecz, a oblicze jego jaśniało jak słońce w pełnym swoim blasku.