środa, 10 kwietnia 2013

Biblia a rozwód. Czy Bóg akceptuje rozstanie małżonków?

Artykuł ten dedykuje wszystkim, którzy przeżywają ciężkie chwile z partnerem.
Sam pochodzę z takiej rodziny. Moja mama odeszła od ojca kiedy miałem roczek. Wiem jak drastyczna może to być decyzja i ciężka w wyborze. Sprawa jest prosta kiedy małżeństwo nie posiada dzieci. To one wszystko zmieniają w naszym życiu, a rozwód  z partnerem może się okazać pomocą nie sobie głównie jako odciążenie od trosk psychicznych, ale swym dzieciom, które mają matkę cudzołożnicę lub męża alkoholika, stale awanturującego się lenia. Zdaję sobie sprawę, że dla niektórych jest to bardzo ciężka decyzja zarówno kulturowo jak i materialnie. To ocenicie sami. Tutaj podpowiadam jak na to zapatruje się Biblia.

Do problemu rozwodu dochodzi dodatkowo kiedy rozpatrujemy go pod kątem bezbożności partnera. Tak jak Isus powiedział":

34 Nie sądźcie, że przyszedłem pokój przynieść na ziemię. Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. 35 Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z teściową17; 36 i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy18. 37 Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. 38 Kto nie bierze swego krzyża19, a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien. 39 Kto chce znaleźć swe życie, straci je. a kto straci swe życie z mego powodu, znajdzie je.


Akceptując bezbożnego partnera "zarażamy" się jego złem i tu pojawia się miecz Isusa. Wybierasz albo matkę oglądająca stale TV, którą dzieci nie obchodzą albo wartości biblijne o których mówi ST i Jezus.
O różnicach światopoglądowych  wśród znajomych i rodziny napisałem tutaj:
http://detektywprawdy.blogspot.com/2013/02/dlaczego-niektorzy-nas-nienawidza.html
To tak tytułem wstępu. Poniżej podaje biblijne  powody rozwodu.





'Przez wzgląd na zatwardziałość serc waszych pozwolił wam Mojżesz oddalać wasze żony, lecz od początku tak nie było. A powiadam wam: Kto oddala swoją żonę – chyba w wypadku nierządu – a bierze inną, popełnia cudzołóstwo. I kto oddaloną bierze za żonę, popełnia cudzołóstwo. Rzekli Mu uczniowie: Jeśli tak ma się sprawa człowieka z żoną, to nie warto się żenić. Lecz On im odpowiedział: Nie wszyscy to pojmują, lecz tylko ci, którym to jest dane. Bo są niezdatni do małżeństwa, którzy z łona matki takimi się urodzili; i są niezdatni do małżeństwa, których ludzie takimi uczynili; a są i tacy bezżenni, którzy dla królestwa niebieskiego sami zostali bezżenni. Kto może pojąć, niech pojmuje!” (Mt 19,1-12)

PaweL

"Tym zaś, którzy trwają w związkach małżeńskich, nakazuję nie ja, lecz Pan: Żona niech nie odchodzi od swego męża. Gdyby zaś odeszła, niech pozostanie samotną albo niech się pojedna ze swym mężem. Mąż również niech nie oddala żony. Pozostałym zaś mówię ja, nie Pan: Jeśli któryś z braci ma żonę niewierzącą i ta chce razem z nim mieszkać, niech jej nie oddala. Podobnie jeśli jakaś żona ma niewierzącego męża i ten chce razem z nią mieszkać, niech się z nim nie rozstaje. Uświęca się bowiem mąż niewierzący dzięki swej żonie, podobnie jak świętość osiągnie niewierząca żona przez brata. W przeciwnym wypadku dzieci wasze byłyby nieczyste, teraz zaś są święte. Lecz jeśliby strona niewierząca chciała odejść, niech odejdzie. Nie jest skrępowany ani brat, ani siostra w tym wypadku. Albowiem do życia w pokoju powołał nas Bóg. A skądże zresztą możesz wiedzieć, żono, że zbawisz twego męża? Albo czy jesteś pewien, mężu, że zbawisz twoją żonę?” (1 Kor 7,10-16)

Ponownie oparcie w Mojżeszu tym razem Marka:


„Wybrał się stamtąd i przyszedł w granice Judei i Zajordania. Tłumy znowu ściągały do Niego znowu je nauczał, jak miał zwyczaj. Przystąpili do Niego faryzeusze i chcąc Go wystawić na próbę, pytali Go, czy wolno mężowi oddalić żonę. Odpowiadając zapytał ich: Co wam nakazał Mojżesz? Oni rzekli: Mojżesz pozwolił napisać list rozwodowy i oddalić. Wówczas Jezus rzekł do nich: Przez wzgląd na zatwardziałość serc waszych napisał wam to przykazanie. Lecz na początku stworzenia Bóg stworzył ich jako mężczyznę i kobietę: dlatego opuści człowiek ojca swego i matkę i złączy się ze swoją żoną, i będą oboje jednym ciałem. A tak już nie są dwoje, lecz jedno ciało. Co więc Bóg złączył, tego człowiek niech nie rozdziela! W domu uczniowie raz jeszcze pytali Go o to. Powiedział im: Kto oddala żonę swoją, a bierze inną, popełnia cudzołóstwo względem niej. I jeśli żona opuści swego męża, a wyjdzie za innego, popełnia cudzołóstwo.” (Mk 10,1-12)


Krótka interpretacja z http://www.chrzescijanie.alpha.pl/rozwod-a-biblia/

"Następnie w Ew. Mateusza 5,31-32 Jezus mówi: „Powiedziano też: Ktokolwiek by opuścił żonę swoją, niech jej da list rozwodowy. A Ja wam powiadam, że każdy, kto opuszcza żonę swoją, wyjąwszy powód wszeteczeństwa, prowadzi ją do cudzołóstwa, a kto by opuszczoną poślubił, cudzołoży.” Tak, jak w innych kwestiach, również odnośnie rozwodu Jezus stawia swoje słowa ponad przykazaniem – obala starotestamentową instytucję listu rozwodowego, która nigdy nie była wolą Bożą, a jedynie ustępstwem Mojżesza wobec nieposłusznego narodu żydowskiego. Jezus chciał wyrazić, że ktokolwiek odprawia swoją żonę, zmusza ją faktycznie do popełnienia cudzołóstwa, ponieważ będzie zmuszona powtórnie wyjść za mąż, aby utrzymać się przy życiu – chyba, że to właśnie żona dopuściła się cudzołóstwa. W takim przypadku to nie mąż wystawia ją na niebezpieczeństwo cudzołóstwa, ale ona sama. Paralelny fragment z Ew. Łukasza 16,18, w którym Jezus mówi z perspektywy męża, jasno pokazuje, że niezależnie od przyczyny rozwodu, mąż łamie małżeństwo, które zawarł, jeżeli powtórnie się żeni.


W Bożym Słowie nie istnieje takie pojęcie jak współczesny rozwód.
Jeśli ktoś raz zawarł związek małżeński, to trwa on aż do śmierci.
Regułą Bożą jest więc, aby ludzie się nie rozwodzili.
Chrześcijanie nie powinni się rozwodzić.


Mateusza 19:9 NS „Mówię wam, że kto się rozwodzi ze swą żoną jeśli nie z powodu rozpusty poślubia inną, popełnia cudzołóstwo".”

W Biblii tak więc są  dopuszczalne tylko i wyłącznie dwa wyjątki, jako możliwy powód
do rozwodu
:

- pierwszy - gdy strona niewierząca chce się rozwieść,

- drugi - gdy jedna ze stron popełni grzech wszeteczeństwa, rozumiany jako
  współżycie seksualne poza legalnym związkiem małżeńskim czyli powszechnie nazywana zdradą


To świat mediów wciska nam rozwód jako cos normalnego. Aktorzy, sportowcy mają często po 3-5 żon w swym jakże krótkim życiu. Traktują partnerów jak wymienialne przedmioty. No ale to jest świat szatana.
Małżeństwo jest szlifowaniem charakterów i pozbywaniem się własnego EGO.  Jeśli partner nie zdradza a jest wierzący, to przy wspólnej pracy i modlitwie nie widzę siły w przeszkodzeniu takiemu związkowi.
Czytajcie razem Biblię, analizujcie. Osobiście przeczytałem wiele książek z zakresu psychologii i moge Wam powiedzieć jedno: nie ma lepszej książki z psychologii niże Pismo Święte.

Wszelkie inne dywagacje innych powodów rozwodu nie mają sensu z punktu widzenie chrześcijańskiego.

6 komentarzy:

  1. Tak,Piotr słusznie prawisz,jednak są skrajne sytuacje,wiele jest takich sytuacji.Te,sytuacje mogą sprawić ze przez ciągły stres małżenski oddalasz sie w sumie od Boga ,ratując latami taki związek.Być może,w takich sytuacjach jest możliwy rozwód,bez gniewu Bożego.Znamy liczne przykłady z biblii,gdzie dla celów wyższych odstępowano od prawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie chcę się bawić w księdza, ale podałem dwa powody biblijne. "przez ciągły stres małżenski oddalasz sie w sumie od Boga" - każdy związek ma większy lub mniejszy stres. Czy z tego powodu ludzie mają wymienić sobie partnera na lepszy model niczym zdemoralizowani aktorzy. Biblia uczy nas konsekwencji za swe czyny. Zrobiłeś coś TY, to Ty za to odpowiadasz do końca trwania skutku podjętej decyzji.
      Owszem zgadzam się, że w obecnych czasach i od mniej więcej lat 50tych ub wieku szatan zmieniając pozycję kobiety w rodzinie poprzez: zmuszenia ją do pracy oraz wyzwolenie sexualne "pomógł" w rozbijaniu rodzin i tu być może Bóg będzie łaskawszy. Jednak tego nie wiemy.
      Dlatego że są takie sytuacje jak piszesz zacytowałem ten fragment. On jest niesłychanie ważny:

      Nie sądźcie, że przyszedłem pokój przynieść na ziemię. Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. 35 Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z teściową

      Jeśli jedno z partnerów nie żyje biblijnie i nie chce tego zmienić po to można to uznać za powód rozwodu. No ale to już moja interpretacja.

      Usuń
  2. Nie Piotr,nie rzecz w tym ze się ktoś znudził swoim związkiem,ale są takie związki które dewastują ludzi od środka.Przykłady tu nie potrzebne.Nie pokój,jaki ludzie przeżywają,nie pozwala im sie skupić na Bogu i ci ludzie czują to.Nie wypłaszczaj Piotr tego co próbuje Ci powiedzieć.Zresztą ja nie mówię,ze powinno się rozwieść.Ale twierdze,że taki rozwodnik w skrajnych sytuacjach miał by siłe przypodobać się Bogu po przez uporządkowane życie w tym temacie.Chrystus Pan uzdrawiał w szabas.Król Dawid był tak wygłodniały, ze zjadł pokarmy świątynne.gdzie było to złamaniem zakonu.jest więcej,takich przykładów,ale narazie te sobie przypomniałem.Więc,o tym mówię czy na bazie wyjątkowych sytuacji jak zresztą potwierdza Biblia,złamanie zakonu jest usprawiedliwione przez Boga.Druga sprawa,jak Piotr pojmujesz wielożeństwo,w ST.W tedy nie był grzech,a teraz czemu jest grzech.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak napisałem, to jest moja interpretacja. Nikogo nie neguje i nie oceniam. Zresztą nie to było celem tego tekstu. Kiedyś znajoma pytała mnie co na to Biblia i zacząłem to zgłębiać. Napisałem tekst z zamiarem pomocy przeżywającym problemy w związku

      Reasumując, wg mnie rozwód ma być ostatecznością jeśli partner nie uznaje Isusa i Biblii lub zdradzał a my mu nie przebaczamy.

      Usuń
  3. Tak, należy trudne małżeństwo doprowadzić do końca dni.Wziąśc ten krzyż i dotrwać w nadziei na Królestwo Boga.Wszak to parę lat,a nagroda zycie wieczne.Rzecz polega żeby umrzeć dla swiata,to znaczy nie szukać rozwiązania w polepszeniu swojej sytuacji w tym życiu.Skoro jest ryzyko rozgniewania Boga np.rozwodem.Ciekaw,jestem czy miałeś okazje dociekać,dlaczego była zgoda Boga na wielożeństwo w starym testamęcie.

    OdpowiedzUsuń
  4. ŚWIADECTWO


    Witam mam na imię Becky wayne z Wielkiej Brytanii , nigdy nie wierzył w czary miłości , aż doświadczę Dr IGHODO świątynię wysoki, a po tym jak rzucić zaklęcie miłości dla mnie , mój mąż Ex , który zostawił mnie i 2 naszych dzieci do 3 roku zadzwonił do mnie przeprosić za ból , że spowodował mnie i do dziś żyjemy szczęśliwą rodzinę , jeśli potrzebujesz odpowiedniego miejsca , aby rozwiązać swoje problemy kontakt DR IGHODO HIGH świątynia jestwłaściwym wyborem. On jestwielkim człowiekiem , które zostały zaklęcia z wieloletnim doświadczeniem , a jego czar jest absolutnie szkodliwe wolne . on rzucać czary do różnych celów , takich jak:

    (1) Jeśli chcesz się plecami ex .
    (2) jeśli zawsze mają złe sny .
    (3) Chcesz być promowane w biurze.
    (4) Chcesz kobiety / mężczyzn do uruchomienia po ciebie.
    (5) Jeśli chcesz mieć dziecko.
    ( 6 ) [ Chcesz być bogaty.
    (7 ), które chcesz związać swoją mąż / żona będzie twój na zawsze .
    (8) Jeśli potrzebujesz pomocy finansowej .
    (9) Opieka ziołowa

    Skontaktuj się z nim dzisiaj na : ighodohightemple@gmail.com jest jedynym miejscem, wszystkie problemy da się rozwiązać !

    Z poważaniem ,
    Debora .

    OdpowiedzUsuń

"Błogosławieni pokój czyniący, albowiem oni synami Bożymi będą nazwani."

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.