środa, 18 września 2013

Romskie uwielbienie Boga.



Raptem gdzieś trzy tygodnie temu poznałem Rumunie w filmie na wpl.pl w ciągu kilku minut wypowiedzi. Okazało się, iż to co wiem o niej to stek bzdur. No cóż, całe życie ponoć człowiek się uczy.
Jednym z największych stereotypów jest przekonanie że Cyganie i Romowie to jedno i to samo. Pani na filmie wyjaśniła widzom informując, że Cyganów w Rumuni jest około 5-10%. Sam myślałem, że Rumunii to bezbożni Cyganie. Byłem zdziwiony kiedy przekonałem się zaglądając na wikiepedię, jakiego wyznania są Romowie. Prawosławie dominuje w Rumunii. Ten kraj skrzywdzono tak samo jak Rosję i Ukrainę.


Dziś Seler umieścił w komentarzu bardzo wzruszający filmik o Romskim uwielbieniu Boga. Zdecydowanie polecam.

21 komentarzy:

  1. Patrząc na tych gospelowo modlących się ludzi, widz ę ogrom swoich wad i mą małość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skąd wiesz o czym śpiewają? może modlą się do Maryi, świętych? same łzy zrobiły na Tobie takie wrażenie?

      Usuń
    2. słyszałem Imię Jezus i nie ważne czy zwodzą ich czy nie. Myślisz, że żaden katolik nie będzie zbawiony? Moja babcia była zwodzona, modliła się do Marii, a jakże, ale tyle co pomagała innym i tak jak skromnie żyła i bogobojnie codziennie się modląc, to chciałbym aby inni tacy byli, Ci oświeceni w Piśmie, a zwłaszcza wyemancypowane kobiety.
      Malke czujesz się lepsza od tych pań, które modlą się przed kapliczkami? bo ja nie.

      Usuń
  2. Dziękuję Ci Piotrze, że opublikowałe ten teledysk. Mam tylko jedną prośbę - dasz radę to zrobić, myślę - po prostu, nie pisz, w stylu... "Oglądanie oboiwiązkowe"

    Do miłości nie można zmusić. Do oglądania owszem. Ale, czy warto ? Czy warto zmuszać ?
    Sie ma sumienie, albo sie nie ma...
    Pozdrawiam - seler,
    sinti [cygan]

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że @Malke protestuje... Przeciw czemu ? Łzom ? Co, może udawane ? Przetłumaczyć Ci - Malke - to Uczucie ? ...tam nie szpieawają o króloej niebios Astarte, ani o Henryku... Ty wiesz,
    o czym te cygany śpiewją ?
    ...Jak nie wiesz, to szię nie wtrącaj... Chyba, że Ci za to płacą... Proszą Ojca który dał Słowo człowiekowi. I dał Człowieka pod postacią Słowa... ale nie każdy to, Malke, zrozumie...
    seler

    OdpowiedzUsuń
  4. Folissero, prosiłem Cię, ...zmień Tytuł arta.
    Nie musisz ...zmieniać.
    Proszę Cię.
    Czy mam wywołać zamieszki ? ... ale, takie delikatne? ...Mogę ?
    seler

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tutaj !

      "Mam tylko jedną prośbę - dasz radę to zrobić, myślę - po prostu, nie pisz, w stylu... "Oglądanie oboiwiązkowe"

      Wyżej !

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. tj z przekąsem, przecież wiadomo, że nikogo nie zmuszę. Po prostu mnie to wzruszyło. Jak widać co po niektórych, wiara polega na odrzuceniu uczuć...i chłodnej analizie

      Usuń
    2. Jeżelei Cię wzruszyło, to czyli Jesteś !
      Czy będziemy zmierzyć ile Łez powylewałeś niechcący ?
      i Bądź !

      Usuń
  6. A pisz, co chcesz Piotrek... a co mnie to ? - Hej !
    Dziękuję !
    seler,
    Hej
    !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jak widać co po niektórych, wiara polega na odrzuceniu uczuć...i chłodnej analizie"

      nie miałem na myśli Ciebie

      Usuń
  7. Jesteśmy tylko ludźmi... bo Bóg nas zechciał powołać do życia... a czy My chcemy Boga ?
    Zechcieć ?

    Wiem, że nie miałeś Mię na myśli... Ale możesz mieć ! chachacha...
    Hej !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mam na myśli Ciebie, to nasuwa mi się pytanie jaka jest prawdziwa historię Rumunii. Skoro źle kojarzyłem Romów z Cyganami i nawet nie wiedziałem o tym że są chrześcijanami, to jak to było naprawdę z Rumunią. Pod rządami Ceausescu była bieda. Kto do tego doprowadził. Sataniści widać wyjątkowo nie lubią chrześcijan: prawosławnych Greków, Rosjan, Ukraińców. Polska jest pod okupacją syjo Watykanu.

      Usuń
    2. To długa historia, ale wrzucę jeden link, cobyś wiedział :
      Kolor skóry czy Sumienia
      http://bible.4um.pl/viewtopic.php?f=19&t=164

      Cyganie pochodzą z Idii. Uciekali przed satanistycznym zniewoleniem religijnym [kasty] i przed... ludźmi [to za duże słowo - przed kanaliami okultystycznymi]
      Uciekali... Cały czas uciekają... Może dadzą radę... Uciec. ...Tą ucieczkę najppradopodobniej przerwie Jezus.
      Wyzwoli z tego gówna... Co nas otacza naokoło...
      Zabraknie papieru toaletowego...
      Tak przypusczam..
      seler.

      Usuń
  8. Dobra... dla @Malke zapodam Romałe kene Słowo...

    POZWÓL MI PANIE
    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=Z9f4-NwoPQM&NR=1&noredirect=1

    seler

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ja szie musze tłumaczyć, że kocham Ojca?
    .. a dali mnie w pi... [to taki wyraz]...!
    Najważniejsze, że Ojciec wie o co mię chodzi, ...na blogi i fora to ja nie zważam... [dlatego mnię wywalają od czasu do czasu],
    No właśnie...

    [ps. - nawet dochodzi do tego, że szię sam wywalam... Coś nieszamowitego !]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "ps. - nawet dochodzi do tego, że szię sam wywalam... Coś nieszamowitego "

      to jesteś jak Wałęsa, sam się obrażasz i sam się przepraszasz :-) wszystko musisz robić sam :-)

      Usuń
    2. No właśnie ...;-).....ale, na szczęście nie jestem walęsą... Kto to jest, bo nie kojarzę ?
      ;-)

      Usuń

"Błogosławieni pokój czyniący, albowiem oni synami Bożymi będą nazwani."

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.