środa, 16 października 2013

Przypowieść o 10 Pannach



Podesłał ShayBeck.

Poza sensem tekstu ewangelii chciałem zwrócić uwagę na jedną kwestię:


 Człowiek wykładający o 10 pannach nie jest ubrany w garnitur. Nie chce podnieść swego prestiżu i wiarygodności ubraniem tak jak: politycy, świadkowie Jehowi, akwizytorzy.
Czy gdyby Isus Chrystus żył w czasach obecnych na Ziemi, to czy w oficjalnych wystąpieniach zakładał garnitur? NIE. Garnitur jest uniformem powodującym oszustwo. Lepper inaczej wyglądał jako chłop a inaczej jako poseł.
 Największy oszust i złodziej może zmienić swój image wzbudzając zaufanie właśnie garniturem.
Przypomina mi się kiedy będąc politykiem wracałem z debaty TV, ubrany w garnitur i zatrzymałem się w pewnym zaprzyjaźnionym sklepie. Znajoma ekspedientka niemal śliniła się na mój widok i jakby ona mogła, a ja bym chciał to porzuciłaby męża...Była w euforii widząc mnie tak ubranego, kiedy na co dzień byłem ubrany na sportowo (jeansy, koszula, bluza) i traktowała mnie zazwyczaj jak kolesia z bloku.

Garnitur jest elementem gry i pozoru. Nie twierdzę że wszyscy noszący garnitur mają złe zamiary,  ale uważam, że ów ubranie wpływa na nasze postrzeganie osoby idealizując ją co w konsekwencji doprowadza do złych decyzji....

1 komentarz:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=0GnpSfieaEI
    dosyć ciekawa interpretacja (ale czy czasem nie nadinterpretacja)

    OdpowiedzUsuń

"Błogosławieni pokój czyniący, albowiem oni synami Bożymi będą nazwani."

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.